Ditt innehåll här

Mugg Brownie

Publicerat: 2010-08-08 @ 19:28:14
Nu tänkte vi här på braprylar testa något helt nytt.
Det vi ska tipsa/skriva om är ingen speciell sak, utan en kaka som du gör på ca: 10min.
Här nedan kommer jag att skriva allt som behövs till det, och hur du gör det, detta kommer jag visa genom bilder och text.
Då kör vi!

Vi börjar med vad för material du behöver.

Material:

Ett Matskedsmått.
En relativt stor mugg.
En tallrik.
En Sked.
En micro.

Ingredienser:

4 Matskedar Mjöl.
2 Matskedar Kakao.
4 Matskedar Socker.
1 Nypa salt.
2 Matskedar Olja (Rapsolja, Matolja etc. Men använd inte olivolja, sesamolja).
2 Matskedar Vatten.
Ev. Grädde.

Hur du gör:
(Tryck på alla bilder för större storlek)

1. Börja med att ta fram allt material och alla ingredienser ovan.

2. Ha i 4 Matskedar Mjöl.

3. Ha i 2 Matskedar Kakao.

4. Ha i 4 Matskedar Socker.

5. Blanda dom ingredienser du har haft i.

6. Ha nu i 1 Nypa salt.

7. Ha nu i 2 Matskedar olja.

8. Ha nu i 2 Matskedar vatten.

9. Rör nu om allt i muggen.
10. In med den i micron. Sätt micron på high, eller det högsta din micro har i ungefär 2 min.
Men eftersom det är olika på olika micros så kolla till Brownien mellan 1-2 minuter beroend på hur många watt din micro har.

11. När det gått ca: 2min, så ta ut muggen, akta den kan vara varm.

12. Ta fram en tallrik och en sked att äta med.

13. Ta ut Brownien ur muggen och för ner den på tallriken.

14. Om du vill göra det ännu godare, så tillsätt grädde!

15. Nu är brownien klar att ätas. Hoppas det smakar och att ni gillade vårat recept!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0